onsdag, maj 29, 2013

Vad som händer vid 55+

Fyllde nyss 55. Redan i början av året fick jag reklam för inkontinensskydd. Och dagarna efter 55 års dagen fick jag tidningen "Extra smart" som erbjuder "exklusiva rabatter för dig som 55-åring". Inte minst kortet "Smart senior" - "Sveriges Smartaste förmånskort - laddat med exklusiva erbjudanden och rabatter". Det är allt från golf för seniorer och en enkel telefon med stora knappar och inte en massa krusiduller: "En telefon man förstår". För att inte tala om ett seniorpaket på "Kosta Boda".
Men jag vill inte behålla min Iphone, inte säga upp Spotify och Netflixabonnemangen eller kassera Ipaden. Och jag tänker fortsätta spela fotboll ett tag till. Gammal man gör så gott han kan.
Eller för att citera Ulf Lundell: 40 är din ungdoms ålderdom. 50 är din ålderdoms ungdom.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I've really enjoyed surfing around your blog posts. In any case I'll be subscribing to your
rss feed and I hope you write again very soon!

Also visit my web blog: view homepage

11:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home