tisdag, september 04, 2007

Jan Björklund slutar åldersdiskriminera

Vaknar till radions P1. Hör Jan Björklund som kommer med ännu ett utspel inför folkpartiets riksstämman. Han vill att arbetslivet ska sluta diskriminera människor på grund av deras ålder och i stället ta vara på deras erfarenheter. Han nämnde särskilt medarbetare som är 55+. Jag håller helt och fullt med. Tänkte att han själv borde föregå med gott exempel.
Jag somnade om och drömde att jag hörde Jan Björklund i talarstolen i samband med partiledarvalet säga så här:
"Kära Lars Leijonborg. Jag är ledsen att jag som yngre partivän åldersdiskriminerat dej och till och med försökt få dej avsatt på en partistämma för ett antal år sedan, tillsammans med alla de som stödde mej som ville ha en yngre och fräsigare partiledare. Nu vill en majoritet välja mej, men jag avsäger mej min kandidatur och föreslår att vi återväljer Lars Leijonborg som partiledare för folkpartiet. Han är visserligen 55+ men har så stora erfarenheter att han borde få fortsätta en mandatperiod till. Jag vill inte att folkpartiet åldersdiskriminerar honom eller någon annan som fyllt 55 år."

2 Comments:

Blogger Anna, Fair and True said...

Ha ha, det var lite kul!

10:07 em  
Blogger Håkan A Bengtsson said...

Aktuellt gjorde igår ett inslag om att de politiskt sakkunniga folkpartisterna i regeringskansliet är väldigt unga! Haha.

9:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home